Jumaat, 9 Mac 2012

SBPA dibatalkan, SSM ditambahbaik.. Gembira atau Kecewa??

Assalamualaikum, mungkin agak lambat aku update psl sbpa ni.  Korang semua mesti da tahu kan ape yg da terjadi, terutamanya pada kakitangan kerajaan.  Ada baik ada yang buruknya sebenarnya bila perubahan ni berlaku.  First sekali, akak2x kat opis tu da dok mengharap pada gaji dorang yg da mati jadik idop balik ble sbpa diperkenalkan.  So dorang happy la kn, tapi bile ssm dikekalkan..jadik cmne gaji dorang ni?? still mati or ade penambahan tangga gaji?? tu satu perkara, lagi satu perkara..kawan2x aku yg keje pegawai khidmat pelanggan ni..klu mgikut sbpa jawatan dorang dijumudkn, so dorang ni kire leh wt keje pembantu tadbir gak lah.  Ada lebih peluang untuk dinaikkan pangkat.  Tapi bila ssm dikekalkan, dorang still jugak jadik PKP and macam biasa la kan, peluang tu agak sukar untuk dinaikkan pangkat, dorang kecewa.  Banyak yang suka, banyak yang duka bila jadik camni.  Pada aku sendiri, kalau sbpa tak diperkenalkan mungkin aku lebih suka pada ssm, tapi bile kita dah dihebohkn tentang sbpa, kita mesti mengharap kan? sbpa memang ada kelemahan, tapi ada banyak perubahan dan kebaikan jugak. Pada aku, aku rasa kecewa..tak tahu lah pada korang pulak.  Itu hanyalah pendapat peribadi aku semata-mata.  Kalau korang rasa ssm lebih bagus, takpe...itu pendapat masing2x kn?? Ape pun bersyukur lah dengan apa yang kita dapat sekarang, rezeki jugak tu..cume kt hujung2x kat hati tu..terselit jugak la rase kecewa.  Tapi nak buat camne,..nasik da jadik bubur..mende da jadi...kita kene terima sahaja..kan??? semoga kerja kita makin bagus, cemerlang dan dapat berkhidmat dengan baik.  insyallah....amin... :)

apa-apa yang aku tersilap kata..haraplah dimaafkan...assalamualaikum.. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

marilah mengomen-mengomen