Jumaat, 1 Jun 2012

Ikan patin msk tempoyak bersama insang!

Assalamualaikum...salam hari jumaat..penghulu segala hari..semoge kita mendapat keberkatan dari-Nya.

Erm..pagi ni nk cite psl patin msk tmpoyak.  Tmpat keje aku ni ade 2 tmpt makan.  Satu kantin dan satu lagi kafe.  Satu hari tu...aku pegi kantin..nampak la patin msk tempoyak..adoii..teringin lak makan..da lame xbalik kampung kan.  Amek la kepala, sekali da makan separuh..tengok2x..ade insang..terus mati selera aku.  Siyes..ak xpnah jmpe orang msk ikan xbuang insang.  Korang lak cmne??

Pastu..aku pegi la makan kat kafe lak semalam, amek patin msk tempoyak gak.   Aku pikir..xyah la tgok...msti dia buang insang pnyer kn..yeaa..tmpt lain kan.  Sekali..smpai je kt meja makan..aku tgok!! ade insang gak...!! adeii..masak ikan ni..mmg xyah buang insang ke?? atau dia memang sngaja xbuang..sebab xnak ilang kemanisan ikan tu?? adoii..kt pahang tu...xde lak ak jmpe org msk ikan patin xbuang insang.  TERBANTUT!! ha...tu la perkataan yg sesuai...ak xleh makan r wei..klu xbuang segala isi dlm perot ikan...xtaw la korang cmne kan..sori la klu ade yg msk xbuang bnde2x tu semua.  Takpe...tu korang kan..ni aku...mmg xleh la...sori sgt2x..

Kesimpulannya..setiap orang, ade cara masakan dia sendiri...pada aku..memang aku xbuat cmtu..Len kali..sebelum makan..kat mane pun, aku akn check dlu..ok la..klu ade silap salah..korang maafkan aku k.  Assalamualaikum.. ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

marilah mengomen-mengomen