Isnin, 28 Mei 2012

Kenangan Silam

Assalamualaikum semua...hihihi..tgok tajuk tuuu??? haa...kt ats tuu..cewaahh...kenangan silam la sangat kann...ahahaha... Ak sebenarnye..ade byk knangan2x silam..yg perit nak aku cite...tapi aku xtaw nk cite cmne..klu aku cite..msti korg terkejut..bnde2x cmni pnh jadi kt aku...

Banyak sangat perkara yang terjadi kat aku, tapi tu semua mengajar aku sebenarnya.  Bagi aku jadi lebih kuat, n tahu kelemahan diri.  Patut x ak bersyukur atas perkara buruk yang jadi kat aku?? Memang buruk, tapi ada baiknya juga sesuatu tu terjadi.  Entah lah..kalau boleh putarkan balik masa..aku harap aku lebih kuat dlu..kuat untuk menolak n melawan.  Tolak n lawan pe?? Tak perlu la aku cerita, nanti lain jadinya.  Adik beradik aku je tahu pe yang terjadi.  Kadang-kadang..teringin jugak nak share..supaya orang amek teladan kan? tapi bende ni akan memalukan diri aku sendiri..ibarat bukak pekung di dada la kan?

Satu je aku nak beritahu..sapa-sapa yang ada adik, or ade anak..tolong ye..ajar mereka macam mana nak menolak and say NO bila dorang xsuke atau taknak sesuatu.  Jangan nak anak dengar semua cakap kita, bila kita marah, walaupun dorang xsuke..kita suruh dorang senyap.  Memanglah nk dihormati, tapi kene dengan caranya lah..

Contohnya macam aku ni haa..bila orang datang kat aku...nak ajak bisnes la apelah...aku xpandai nk cakap..sori..sy xberminat...mmg xpndai..lidah ni mcm kene gam..mulut mcm kene jahit...siyesss!! Tapi sekarang..da mcam2x jadik kan..so aku da pndai la ckp...bkn ckp jek...tgn pon pndai la agkt..ala2x selebriti klu xnak gmbo kene tgkap..hah..cmtu ar...ahahhaha...

Motif di sebalik tajuk tu sebenarnya...kita kene pandai say NO, katakan TIDAK! kan?? wokehh..jumpe lagi next en3...salah dan silap haraplah dimaafkan..assalamualaikum.. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

marilah mengomen-mengomen