Rabu, 4 Julai 2012

Kempen Makan buah dan air masak oleh Shafira :)

Assalamualaikum....hye korang..jumpe lagi kte arini, alhamdulillah...masih diberi kesempatan utk bernafas dan beribadah..insyallah...

Nak beritahu rahsia ni..eheheh..aku sbrnyer...dulu-dulu lah, xsuke sayur, buah(beberapa je makan), dan xminum banyak air masak.ehehhehe... Tapi, dekat-dekat nak kahwin aritu kan..da mula la kempen makan sayur.  Paksa diri makan sayur sebab suami aku tu suka makan sayur.  So, kalau nak masak sayur untuk suami, isteri kenalah pandai makan jugak ye tak?? ehehe...Tapi ni lepas kahwin, ada lagi 2 tabiat yang terpaksa buang, iaitu kurang minum air dan makan buah.

Mulai bulan ni, da mula lah aku paksa diri aku untuk minum sekurang-kurangnya 2 liter air masak sehari, dan makan buah sekurang-kurangnya sekali sehari. Hahaha..aku belum sakit apa-apa lagi, tapi saje je nak berkempen sihat untuk diri sendiri.  Apa kata korang pun ikot aku? Bagus taw makan sayur, buah dan minum air masak dalam kuantiti yang banyak.  Untuk diri sendiri jugak kan? ehehhee...okey..tu je sharing utk hari ni...

Assalamualaikum...dan kalau ada salah silap..harap dimaafi ye...bye kawan-kawan..!! :))

2 ulasan:

  1. kalau makan buah dengan sayur aku ok lagi la..still bole buat..tapi kalau nak minum air masak........mmg tak laaaa...hihihi..sb aku tak lalu nak minum..huhu

    BalasPadam
  2. aku dlu mmg liat nk minum weh..sbb rse pahit kan..ko cube minum air sea master...rasa xpahit..manis je..

    BalasPadam

marilah mengomen-mengomen