Khamis, 23 Ogos 2012

ttc : Digital Basal Thermometer

Assalamualaikum...apa khabar semua, harap-harap sihatlah..  Al-maklum lah kan, musim beraya lagi ni..dok makan lemang, ketupat, rendang, huh..itu semua menggemukkann!! ehehhe... Tapi aku still mantain, lom naik berat or sakit2x perot lagi..alhamdulillah.

So, hari ni nak cerita pasal thermometer.  Sebelum raya aritu, aku pergi ke guardian nak carik thermometer.  Biasalah da kahwin kan, nak tahu la suhu badan setiap hari dan bila waktu subur.  Sebab, mengikut apa yang aku baca, bila kita subur,...suhu badan kita akan naik.  Yelah, da start la nk berusaha dapatkan baby, hihihi. Sebelum tu kena lah tahu bila waktu subur kan??

Okey,...sebenarnya, mula-mula aku ke watson.  Tapi nan hado.. Entah lah, mungkin mata aku yang tak okey..atau memang takde..aku xpasti lah.  Tapi lepas tu aku terus ke guardian, kat bahagian belakang sekali dekat dengan farmasi.  Dok dalam kabinet besi tau?? Tinggal 2 unit je lagi.  Lepas aku ambil, tinggal lah satu.  Ada la rezeki untuk aku, alhamdulillah.  Tapi kan, minta maaf banyak2x sebab aku tak ingat berapa harga. Soriiiiiiiiiiiiiiiiiiii...tau?? Yang pastinya harganya mase tu xsampai 50 pun, sebab tengah promosi.  Baru lagi aku beli...jumaat lepas k.

Nak tengok gambar nye..ni ha...hasil dari carian google...

tikar ni mcm tikar kat rumah emak aku jek.. :p
So, dalam tu ada la cara-cara nak guna iaitu samada di bawah lidah atau pun di bawah ketiak..yang mana korang prefer lah kan.  Aku lagi prefer bawah lidah, sebabnya lebih tepat kalau diambil suhu bawah lidah.  Waktu yang paling sesuai ambil suhu ialah pada waktu korang bangun pagi, mase tu dok terpisat2x...mamai2x lagi...belum gosok gigi..belum wtper2x..hah..mse tu..g carik termometer tu..terus letak bwh lidah!!NGAPP!! ehhehe..lepas da bunyi beep barulah keluarkan.  Kene sabo sikit, sebab rase macam lame jek mase tu...makan pun sempat kot?? okey..tu tipu...ahahahha...

So far, rajin la nak ambik suhu badan.  Harap-harap kerajinan ini akan berterusan lah kan.   Ermm..tu sahaja untuk perkongsian pada hari ini.  Silap salah harap dimaafkan. Assalamualaikum dan bye2x.. :))


3 ulasan:

  1. semoga berjaya shasa.. amek suhu ni kene rajin dan selalu ingat.. cam saye selalu nak amek mase bangun tido.. dah jalan sana jalan sini.. baru tringat suhu tak amek lagi.. hehhe..

    BalasPadam
  2. terima kasih kak,tu lahh..nk kene berdisiplin skit kan..

    BalasPadam
  3. terima kasih kak,tu lahh..nk kene berdisiplin skit kan..

    BalasPadam

marilah mengomen-mengomen