Isnin, 26 November 2012

Aku nak Mengandung100000x!!

Assalamualaikum semua..apa khabar..bertemu kembali hari Isnin..

Alhamdulillah...dapat lagi bernafas, bekerja, berjumpe lagi dengan suami, ibubapa, rakan2x... :)
Ce bace tajuk entry aku tu haa... AKU NAK MENGANDUNG 1000000X!! ahahaha...bukan nak mengandung sampai 100000x...bkn mslh mgandong...mampu ke??ahahaha...gurau2x je k...

Ceritanya..pagi tadi aku bace blog mrs J (boleh klik sini ) tentang....ermm..korang bce sndri leh tak?? Aku ringkaskan je k... Bila minda kita...mengatakan tidak pada sesuatu..maka hormon pun akn bergerak seiring dengan minda kita..knon mcm leader lahh... Contohnya..aku cakap...AKU NAK MENGANDUNG beribu kali...so...minda aku akn suruh hormon2x dlm bdn aku ni...bagi kat aku mengandung!! wahhh!!! giler senang...phewwww~~

Sebenarnya pada aku...yg penting..kita positifkn fikiran..btul tak..klu kita negatif...pstu rse stress...cmne nk mnjadinyer..kan??? Cube kalau kita positif...ubah gaya kita..ubah sifat kita...ni tak..mcm aku ni..prangai pn mcm budak2x..cmne nak ngajo anak aku nnti?? ahahaha...adoiii.... Pastu, klu ade sifat dengki dlm diri kite ni..kan xelok tuuu...mmg la sedih bile orang lain silih berganti mengandong...kita belum lagi..kan? Tapi..dah tu rezeki dia...rezeki kita belum sampai lagii...

Takpelahh..kalau takde rezeki kita di dunia pun...xpe,..hukk....sedihnyerrr... Shafira...sabar k..ko xsmpai stahun lg usaha..tu haaa...ade orang smpai berbelas tahun...xpkir plak cmne dorang rse? Apa yang dorang alami selame tu?? Ermm...ye..aku sebenarnya..okey je..masih lagi ok..memandangkan ada la beberapa kekurangan kami..pada keadaan ..yang buat aku faham..kenapa belum ada rezeki...aku masih lagi positif...betul...positif...

Sangat tipu la kalau tak sedih langsung kan..sangat tipu la kalau takde keinginan tuu...memang ada...sangat2x...sapa le taknak penyambung generasi sendiri kan...yang penting sekarang..aku usaha, doa dan tawakal..tu je yang aku mampu..aku selalu jugak mesej2x yang TTC ni...yelah kannn..only TTCian faham pe prasaan TTCian..ehehhe..lantak pi la..klu orang len nk ckap apa pun kann...

Kepada korang yang TTC, yang mungkin jauh lebih lama dari aku...kita usaha same2x k...kalau da ada rezeki...jangan lupa share pengalaman korang...aku kadang2x..silent reader je...tapi aku selalu bace entry korang2x semua..insyallah... k la korang..tak taw pe lagi nk ckp dahh...

last sekali aku nak cakap...AKU NAK MENGANDONGGGG10000000X!! eheheheh..peace yoww... :p

ASSALAMUALAIKUM...

8 ulasan:

  1. Amin... nak join sekaki lah! ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. sigmatetaz : ehehehe..amin....sekaki jeke?? :)

      Padam
  2. Sabar..insyaAllah..mudah2han dimurahkan rezeki :)

    BalasPadam
  3. Balasan
    1. ahahha..ye positifkan diri...weii..men ko pegi weii..aku rndu nk wtsup gn ko lahh..eeii..dia ni lahh.. :p

      Padam
  4. penat tau aku ni tweet ko menceritakan keadaan aku..tp ko tak reply pung tweet aku..

    cisss....

    aku misikin xde whatsapp uhuhu...so ko donlod la LINE plak..hehe aku ada lINE tp xde whatsapp..

    - aku yg malas nk login id-
    liciey yg cantik..
    hahahah

    BalasPadam
    Balasan
    1. ahahaha..so aku kene download line ar? siottt..ko ni dah nape..mls nk login ni..ahahha...ak jarang la on tweet...malas melanda diri..ahahha

      Padam

marilah mengomen-mengomen