Rabu, 12 Disember 2012

Duduk kat Meja!

Assalamualaikum semua,..

Hari ni, aku tengah takde mood sikit.  Sebab..aku tengah geram dengan bos.  Semalam dengan hari ni, aku dok pulun buat filing.  Sebab filing kat tempat aku tu agak messy sikit.  So, walaupun tu bukan la sebahagian dari tugas aku.  Tapi disebabkan kekurangan kerani kat tempat aku, aku pun volunteer diri aku untuk uruskan filing tu.  Semalam, aku tutup mana2x fail yang da tebal macam nk tekoyak dah fail tuu..ehehe..pastu hari ni pulak, bukak fail baru dan update la mane2 yang patut.

So, yang geramnya.....bos aku, boleh beritahu kat pegawai len..suruh beritahu aku..suruh duduk kat meja aku.  Buat keje kat meja aku.  Perghh..menyirap aku..yang pertama sebab dia gunakan pegawai lain untuk beritahu aku.   Kedua, apa kejadahnya nak buat filing kat meja aku?? Mana muat,...file tu bukan satu dua...berpuluh2x ye...mana aku nak letak file2x tu semua??

Kalau aku dok luar berborak, takpe la..nak tegur aku..suruh duduk dalam bilik, duduk kat meja.  Ni aku buat kerja,..untuk kebaikan jabatan sendiri, senang nak cari rujukan dalam fail.  Ni tak, aku tengah kusyuk buat..boleh lak jadik camni.  Aku terus jawab kat pegawai aku, yang aku da taknak tolong lagi buat kerja orang kalau camni la jadinya.

Semalam, sesi meluahkan perasaan aku dengan pegawai2x lain..dorang semua cakap cara dia tak profesional, dan tak bertimbang rasa.  Sebab, kat bahagian ni kekurangan orang dan aku bukannya melepak, BUAT KERJA YE...buat kerja..kenapa nak aku duduk kat tempat aku je...lagi pun..kat luar bilik je..xjauh pun...klau dia panggil pun aku boleh dengar...

Entah la ye,..ada juga orang macam ni..staff buat kerja untuk kebaikan jabatan, tapi suruh duduk diam..tak payah buat ape.  Malas aku nak pikir..

p/s : takpelah, anggap jela ujian semua ni..tanda Allah sayangkan aku..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

marilah mengomen-mengomen