Khamis, 14 Februari 2013

Tolong hormat!

Assalamualaikum semua..apa khabar? Seronoknyer, minggu ni kerja 3 hari je..esok da jumaat,hehhee.  Mesti ada yang sambung cuti kan? Yelah,..boleh pergi bercuti pada yang da berkeluarga...sronok kan?ehehhe..

So, hari ni nak cite sikit la tentang bacaan doa.  Kat opis aku ni, setiap pagi memang akan ada bacaan doa.  Ada la sorang ni,..aku memang xkenan betul dengan attitude dia.  Masa bacaan doa..memang aku tengok dia buat tak tahu jek.  Dia boleh menjerit2x masa orang dok bace doa, pastu tergelak2x...siap boleh makan lagi...kalau tak dengar takpelah kan..ni, memang kuat kot...satu bangunan leh dengar kan..

Sedangkan orang bukan Islam pun, boleh menghormati bacaan doa.  Kenapa ko tak boleh nak hormat? Kalau taknak berdoa, its okey....terpulang la pada ko.  Tapi at least, hormat la...jangan la ko gelak2x...menjerit2x, berborak kuat2x smpai satu level ni boleh dengar suara ko... Series aku malu bile orang tengok2x... Aku sendiri geleng kepala bila tengok attitude dia ni.  Aku pun xdela baik sangat, tapi pada aku, bila orang berdoa tuu..kita perlu hormat..betul tak?

Entah la kan.. Setiap orang hati lain-lain,..susah nak faham..

p/s : peringatan untuk diri sendiri jugak... :)

8 ulasan:

  1. rasanya confirm pekak tu sis.. hehehe... uppss!! ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. ahahaha...agaknyer la kenn...sbb mmg gaye mcm xdengar...good one...ahhaahah..

      Padam
  2. Balasan
    1. yup, islam dan dah berumur 50 something..huhu~

      Padam
  3. Balasan
    1. pe yang hampeh kak Umaira?hehehe.. akak ke?? :p

      Padam
  4. eh..adakah dia... yg pura-pura pengsan itu?

    -aku yg malas nk login-

    BalasPadam
  5. aah le...dia le tuuuu....ehehehe..

    BalasPadam

marilah mengomen-mengomen