Khamis, 4 April 2013

Kayuhan Patriotik 1Malaysia

Assalamualaikum...

Semalam bersamaan 3 April 2013, diadakan kayuhan patriotik bersama PM kite.  Ada 2 jenis kayuhan..ahahha...yang pertama kayuhan ceria bersamaan 12km jek...kayuhan cergas 20km.  SUB aku hantar la 4 orang staf bahagian aku untuk join event ni.  So semalam, tengahari tu kitorang terus gerak pergi presint 2, tempat berlangsungnya event tu.  Sebelum pukul 2 lagi kitorang dah sampai.

Masa tu, memang da ramai la beratur.,...panjang giler beraturnyer.  Diasingkan 2 kaunter, satu untuk orang awam, satu lagi untuk kementerian yang berdaftar.  Okey,..aku kementerian berdaftar..so pergi la terus ke kaunter 2.  Masa otw ke sane..aku lalu la kat kaunter 1 untuk orang awam tu kan? Kesian sangat2 kat orang yang beratur panjang2x tu...manenyer tak...ada orang dengan baju officenyer, baju kurung, baju kemeje..datang, terus potong line.  Dorang yang beratur ni mengamuk la kan...yelah..da beratur lame2x..tibe2x datang orang2x ni..terus nk potong line..bengang lah kan?? Terjadi lah insiden tolak menolak kat situ...sampai ada sorang makcik terjatuh terhantuk meja urusetia tu..teruk tak??

Yang paling bestttttttttttttttttttttttttttt.....ada seorang akak yang mengandung dan berbaju kurung turut beratur nak hantar borang ambik basikal tu.. Entah la kan..aku tak tahu nak komen ape2x..cuma aku risau..kalau lahh...terjatuh ke ape ke...tak ke bahaya untuk kandungan tu?? Tak terpikir ke anak dalam perot tu? And motif datang situ?? Bukan ke kayuhan?? Kayuhan boleh pakai baju kurung ke? Mengandung camtu boleh berkayuh ke? Haih...entah la ekkk...

Pastu, aku pergi la kat kaunter 2 lak...satu kaunter untuk semua kementerian..camne tu bang oiiii... Sebelum pergi, disuruh bawak salinan IC, katenyer sebab kena pulangkan semula basikal tu..Tapi bila datang katenyer dapat pulak basikal tu...berebut2x orang nak ambik basikal... Aku termenung dengan kawan-kawan aku.. Ikhlas ye, aku datang memang nak berbasikal sebab fikir, kalau nak exercise..memang aku malas,..so bila ada event camni, apa salahnya aku join untuk bagi badan sihat.  Sampai bertumbuk2x nak dapatkan basikal tu..berdarah2x...weii..apakah inii semuaaaa?????

Aku tak pergi pun ambik basikal tu..sebab purpose aku..memang nak berbasikal sahaja..bukan nak bawak balik basikal tu..so..disebabkan terjadinye kejadian camtu...ak tengok je orang ambil..yang ada datang ambik basikal terus balik pun ada.  Ada satu tu..sampai 4 basikal untuk satu family...pastu dok mengeluh camne nak bawak balik..yela..bawak kete jek kan...

Adoiii...hajat aku nak menyihatkan badan...jadik memenatkan badan....sangat kecewa dengan orang, dengan pengurusan event ni... Mungkin ini ad hoc punyer event ke..ape ke..aku tak tahu..yang pasti..semalam sangat hampeh..minta maaf sangat2x...kecewa gilerrrrrr...

Sekian.

2 ulasan:

marilah mengomen-mengomen