Selasa, 2 Julai 2013

Bersyukurlah

Bersyukurlah didatangi dugaan
Bersyukurlah didatangi ujian
Bersyukurlah Allah ingatkan kamu
Bersyukurlah Allah masih sayangkan kamu

Bersyukurlah Allah datangkan ujian disaat kita senang
Bersyukurlah Allah datangkan ujian di saat kita lapang
Bersyukurlah kita sedar akan ujian-Nya
Bersyukurlah kita sedar akan kejutan-Nya

Masih ada yang diuji tapi tidak menyedari
Masih ada yang diuji tapi tetap mengulangi
Masih ada yang langsung tidak diuji,
dan terus hanyut di dalam dunia...

Bersyukurlah...bersyukurlah..
Allah sayangkan hamba-Nya..
Dunia hanyalah sementara..
Tetaplah dijalan Allah..
Janji Allah itu pasti....
Akhirat itu pasti..

8 ulasan:

  1. tiap kali rara sakit or ditimpan ujian.itu lah yg selalu rara ingat kan.Allah syg kami.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul rara,..sekurangnya Allah bagi kita sakit dan ujian..kita lebih ingatkan dia..berbanding orang yang sentiasa sihat dan tidak pernah mendapat susah,..terus lalai dalam dunia yg sementara.. Allah sayangkan kita...alhamdulillah..

      Padam
  2. alhamdulillah.. moge kite menjadi hamba yang bersyukur.. kalau dalam masalah pon kite kene bersyukurkan sebab Allah masih nak kiite merintih ingat akan hambanya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tuuu..sha pun berharap kite akan sentiase menjadi hamba yang bersyukur dan tak lupakan Allah di waktu susah atau pun senang.. sekurangnya, bila Allah datangkan kita masalah kita ingat pada Dia, ada orang langsung takda masalah...pastu terus lalai, dan bila tersedar..masa tu mungkin dah terlambat untuk dia bertaubat..moga dijauhkan dari kita..

      Padam
    2. orang yang tak de masalah.. selalu tengok bahagie je.. tu golongan istidraj.. mintak jauh la semue tu kan.. macam Allah bagi kesenangan kekayaan tanpe sebarang dugaan sampai kite lupekan Allah.. nauzubillah.. mintak jauh..

      maksud istidraj.. Ianya adalah pemberian nikmat Allah kepada manusia yang mana pemberian itu tidak diredhaiNya. Inilah yang dinamakan istidraj.

      Padam
    3. Thanks fifi..beritahu pe maksud istidraj tu..first time dengar..tapi betul taw..sha pernah tanya pada seseorang..tak takut ke nanti xsempat nak bertaubat..dia senyum je...pastu sha tanya lagi..pernah terfikir tak tentang mati? Pernah terfikir tak esok hidup lagi ke tak? dia jawab..tak pernah fikir pun.. sha tak tahu nak jawab ape..

      bila banyak berjumpa orang..lagi bertambah rasa syukur dalam hati,..kadang-kadang rasa macam diri ni tak bernasib baik..tapi bila berjumpa dengan orang-orang macam ni..buat rase diri ni bersyukur sangat-sangat.. Allah sayangkan aku...sebab tu aku diduga..

      Padam
    4. betul tu sha.. kene selalu bersyukur kan.. bagi fifi kene redha dengan ape pon.. tapi tak bermaksud tak boleh bersedih kalau kite da redha kan.. jangan sampai merintih hiba sudah..

      Padam
    5. yela..kdg2x tu..tahan jugakk..tapi bila sampai rasa terlalu stress..mengadu je pada-Nya,..nak menangis,..menangis la puas2x...lepas tu mesti tenang.. :)

      Padam

marilah mengomen-mengomen