Jumaat, 5 Julai 2013

Kurus pun stress

Assalamualaikum semua...salam jumaat buat semua... Ye,..hari ni hari jumaat...patutnya xleh marah-marah..tapi ni kes xleh tahan punye...

Hurmm..kurus pun stress?? Ye...memang stress...Sha sekarang ni, tinggi 157cm, berat pulak 49.  Kalau ikot bmi memang normal.  Tapi stressnyer..bile jumpe je "akak2x" ni...eeii..ko ni kurus sangat lahh..laki xsuke la badan kurus camni... eeii..kecik nyer badan ko...kene angin pun melayang..makan la banyak sikit..

Yang paling best...xsakit ke bile bd? berlaga tulang...haihhhhhhhhh.....memang boleh meletup jadinye taw x???!! Pastu nak suruh badan macam dia...hey..laki suke taw badan macam akuuu...sedap2x je... what the??? Huhhh..memang selamber je sound kt dia...yeke?? Laki aku suke je badan macam aku ni..lagi dia suruh jage badan aku..dia xsuke badan aku naik..dia cakap dah sedang elok da badan camni..buat ape aku nak ikot laki lain..dah laki aku suke badan aku gini.. Terus senyap 'akak2x' tuuu.

Tambah 'akak2x' tu lagi...eii...macam papan la badan ko niii... Pastu da geram sangattt... ko penah tengok tak model yang jalan kat runway tuu?? Ade x badan macam ko? Tolong laaa...aku tak pernah pun nak kutuk2x taw..ko kurus ke, berisi ke... Kenape sibuk sangat hal aku?? Aku tak pernah pun mintak duit beli baju aku ke apee...aku sihat jee...aku takde diet2x pun..memang sebelum tido pun aku makan sebab aku nak naikkan badan aku..

Tambah sekarang, aku ade ambik supplement, badan aku da naik..memang aku nak pun berat aku naik.  Dari 44kg to 49kg, ok la tu kan.  Aku tak paham laa..kenapa orang tak puas hati sangat..boleh dikatekan tiap hari nak tegur badan akuuuu...yg tu kecik yg ni kecik...haihhhhh... Ayat paling pasrah aku bagi.. Allah dah bagi badan saya camni,..dah cukup bersyukur saya ni sebab sempurna semua anggota,.. Karang aku kurang ajar,..cakap aku kuat sentap pulak..haihhh...tolong la kawan-kawan..pe patut aku buat dengan orang2x camni ye.. Kurus sangat ke aku ni sampai dilabel papan? Kurus sangat ke aku ni..smpai kene angin melayang kate kau... Kurus sangat ke aku ni sampai berlaga tulang..adooii..

Entah laa..xtaw nk ckp pe dah...bosan...bosan org asyik cakap aku kurus! Salah ke aku kurus? Ye..org kurus pun stress..sekian.


6 ulasan:

  1. hai sha!

    i faham sangat part second para tu. been there, done that! utk tinggi mcm kita ni (i, 154, 155 cm) elok sangat lah kekalkan angka 4 kat depan berat badan tu. sblm pindah duk dgn husband berat i dalam 47 kg.

    sekali dah naik 50, terus mencanak naik. haritu i cecah 58kg. last timbang bulan lepas br 54kg. berat tak kisah, tapi lemak yang datang sekali as package tu yang buat i nangis dalam hati tiap kali nak pergi beli baju baru. end up tak beli pun. wuwuwu.

    so abaikan je la kata2 akak2 tu. memang yang penting, selera husband kita sendiri kan. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. sekarang 48 memang normal le beratnye..tapi orang lain pulak yang susah hati tengok badan kite...gerammm btul...huhuu.. Sha kalau nak naik pun 50 okey la..berat dari tu..risau pulak..ehehehe..sekarang..baju da size m dari size xs..ahahaha.. betul tu anis, yang penting husband sha suke badan sha sekarang.. :)

      thanks anis.. ;)

      Padam
  2. sy dulu memg kurus...masa study 7/8 tahun dulu..nak nangis rasa bila org pgl tiang lampu la, geram jer..tinggi 163cm, berat cuma 47kg..smp BMI pun underweight huhuhuhu tp bila dh start keje, baru berat naik..now dh ada baby nie berat maintain 53kg..baru BMI normal

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihihi...sha punye bmi normal.. 157 berat 48 okey la kan? :p

      Padam
  3. Macam mana nak tambah berat yea? aKk mkn supplement apa?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hye...lepas makan vitamin b complex shaklee..terus naik berat badan.. :)

      Padam

marilah mengomen-mengomen