Isnin, 4 April 2011

halamakk...kezutannn...

Kezutan...kezutann..hadoiiii~

Korang nk tahu x? ala..klu xnk thu pn ak nk cite gk..mggu lepas aku balik kmpung..igt kan nak bincang pasal bile nk datang merisik ni lahh..hari Sabtu tu..sedang nyenyak aku tido..tepon bunyik..si dia kol.  Aku malas nk jawab sebab gntok kan..biar dlu..jakgi bunyi ag...hadoiii..jawab la jugak..heloo...syg,boleh x mak gn abah nk dtg rumah mlm ni?? aku jawab..hah???nak dtg malam ni..dah le aku blur2..aku ni tgah mimpi ke ngigau ke...pstu aku ckp..jap2..jakgi tepon balik..

aku pun terus la gi depan..aku pandang je mak aku..termenungg je nengok mak aku..da lme skitt..bru le aku ckp..Mak,..mak gn abah faris nk dtg rumah malam ni..leh ke?? mak jwb..hah??!!Nak dtg rumah???rumah kita da la cmni.. (belom beli perabot gn langsir baru) sabooo jelahh mak aku ni ha..aahhahaa..pstu mak aku ckp..tepon la abah tanye..aku jawab.."ishh..mak ni..mak la ckp gn abah..td bru je kol abah..cakap elok jek..dan2 nk along yg ckap..".  Mak jwb.. "okey..tepon lah.".  Pastu... "Abg..pakcik mat senapang gn isteri nak dtang rumah malam ni..macam mane ok x?? (abah xde..outstation) Abah jawab, "hah..nk dtg..rumah tu da la cmtuu!!". =jawapan sme jek suami isteri..haishhh...sbnrnyer kt rmh aku tu xde sofa..aahha..mcm org jepun la dduk..agaknyer malulah tuu..apelah mak gn abah ni..Pstu abah pn ckp ok..mak pn ok..aku pn kol la si dia..ckp leh dtg..tp kene dtg lepas isyak sebab abah balik kje lepas maghrib..

Aku mggelabah smpai tahap nk buang air besor!!ahaha..nak pakai bju pe ekk??tnye kt mak..mak ckp..ala..pakai baju dok rumah jekk..tp sopan lah..sbb mse tu along bknnyer terlibat gn perbincangn tu..aku pn g mandi..n tkr bju bese jek..mak da tukar bju kurung..abah cm bese la..smpoi jek..adik2 aku ramai yg xde..yg ade si kecik Adik n De jek..yg len xde..alahai..dlm pkul 9 cmtu kot dorang dtang..pstu aku g salam gn dorang..pstu aku g kua..Tahu2 pstu dorg da nk balik dlm pkul 11 cmtu lah..byk sgt boraknyer.yelahh..da kenal dari anak masing skolah rendah..byk la bnde nk cite kn..ahaha..Alih2..nk berbesan lak..kikiki..lawok2..mcm dlm antu kak limah tu..plawok2..ahaha..tetibe jek..tkr tjuk...

Lepas dorg balik tuu..aku terus g kat mak..n mak pn bg la cncin tu kt aku..ehehe..tnjuk la kat abah n amak n kat adik2 aku.. Yang bestnyer mak lah..dia ckp pe taw.. "abang2..tik nk cincin cmni jugak taw".  Hahahaha..sengal btul mak aku ni..yg abah wt xthu jekk..kikiki..Lepas tu da kemas2..ktorang makan..borak2 la psl persiapan tunang lak.. Yang bapak ku nii..xhabis2 ckp.."Tik..xsmpai sebulan ni..da dkt da nk tunang ni..". Abh nervous sbnrnyer..sbb aku ni anak yg first..so xde pgalaman ag lahh..actually..sblum abah pnah jek join risik2 ni..jd wakil fmly sbb abah ni anak lelaki sulong..tp tang anak dia sndirik..gelabah skit..yelah..anak kandung sndiri kan..phm2 jek lahhh.. :p

Then..da tetap 1 Mei 2011 ni aku tunang! wahh..xsgke btul aku da nak tunang wehh..haishh..korang doakan semuanye berjalan lancar la nti ye..baik persiapan or majlis and segalanyer lahh..okey2...jmpe ag len kli..bye2.. Assalamualaikum.. :)