Khamis, 11 Julai 2013

TTC : CD01 ON 9.7.2013

Assalamualaikum...just short update for my online diary..huhu..

9hb bersamaan selasa,..pada pukul 1 pagi aku period..haha...tu dikire 9hb ke 10hb? Aku tanda 9hb je..sebab bangun pagi selasa tu memang check suhu dah jatuh 36.08.  Akhirnya period mai jugak afta delay 3 hari..hampeh..hihi..

Period kali ni..da xde sengugut..cuma rasa loya n pening kepala..untuk this cycle..sha amalkan set shaklee dan jus qaseh (makanan sunnah).  Yang bestnyer senggugut da hilang..da 2 cycle senggugut dah baik..alhamdulillah... :)

Semoga di bulan Ramadhan yang mulia ini amal ibadah kita bertambah, iman kita bertambah, dan semoga ada berita gembira buat sha dan rakan-rakan ttc lain..amin...

Jumaat, 5 Julai 2013

Kurus pun stress

Assalamualaikum semua...salam jumaat buat semua... Ye,..hari ni hari jumaat...patutnya xleh marah-marah..tapi ni kes xleh tahan punye...

Hurmm..kurus pun stress?? Ye...memang stress...Sha sekarang ni, tinggi 157cm, berat pulak 49.  Kalau ikot bmi memang normal.  Tapi stressnyer..bile jumpe je "akak2x" ni...eeii..ko ni kurus sangat lahh..laki xsuke la badan kurus camni... eeii..kecik nyer badan ko...kene angin pun melayang..makan la banyak sikit..

Yang paling best...xsakit ke bile bd? berlaga tulang...haihhhhhhhhh.....memang boleh meletup jadinye taw x???!! Pastu nak suruh badan macam dia...hey..laki suke taw badan macam akuuu...sedap2x je... what the??? Huhhh..memang selamber je sound kt dia...yeke?? Laki aku suke je badan macam aku ni..lagi dia suruh jage badan aku..dia xsuke badan aku naik..dia cakap dah sedang elok da badan camni..buat ape aku nak ikot laki lain..dah laki aku suke badan aku gini.. Terus senyap 'akak2x' tuuu.

Tambah 'akak2x' tu lagi...eii...macam papan la badan ko niii... Pastu da geram sangattt... ko penah tengok tak model yang jalan kat runway tuu?? Ade x badan macam ko? Tolong laaa...aku tak pernah pun nak kutuk2x taw..ko kurus ke, berisi ke... Kenape sibuk sangat hal aku?? Aku tak pernah pun mintak duit beli baju aku ke apee...aku sihat jee...aku takde diet2x pun..memang sebelum tido pun aku makan sebab aku nak naikkan badan aku..

Tambah sekarang, aku ade ambik supplement, badan aku da naik..memang aku nak pun berat aku naik.  Dari 44kg to 49kg, ok la tu kan.  Aku tak paham laa..kenapa orang tak puas hati sangat..boleh dikatekan tiap hari nak tegur badan akuuuu...yg tu kecik yg ni kecik...haihhhhh... Ayat paling pasrah aku bagi.. Allah dah bagi badan saya camni,..dah cukup bersyukur saya ni sebab sempurna semua anggota,.. Karang aku kurang ajar,..cakap aku kuat sentap pulak..haihhh...tolong la kawan-kawan..pe patut aku buat dengan orang2x camni ye.. Kurus sangat ke aku ni sampai dilabel papan? Kurus sangat ke aku ni..smpai kene angin melayang kate kau... Kurus sangat ke aku ni sampai berlaga tulang..adooii..

Entah laa..xtaw nk ckp pe dah...bosan...bosan org asyik cakap aku kurus! Salah ke aku kurus? Ye..org kurus pun stress..sekian.


Selasa, 2 Julai 2013

Bersyukurlah

Bersyukurlah didatangi dugaan
Bersyukurlah didatangi ujian
Bersyukurlah Allah ingatkan kamu
Bersyukurlah Allah masih sayangkan kamu

Bersyukurlah Allah datangkan ujian disaat kita senang
Bersyukurlah Allah datangkan ujian di saat kita lapang
Bersyukurlah kita sedar akan ujian-Nya
Bersyukurlah kita sedar akan kejutan-Nya

Masih ada yang diuji tapi tidak menyedari
Masih ada yang diuji tapi tetap mengulangi
Masih ada yang langsung tidak diuji,
dan terus hanyut di dalam dunia...

Bersyukurlah...bersyukurlah..
Allah sayangkan hamba-Nya..
Dunia hanyalah sementara..
Tetaplah dijalan Allah..
Janji Allah itu pasti....
Akhirat itu pasti..